Thursday, July 8, 2010

sporturi româneşti. oina

lecturez, printre alte activităţi, Partida de biliard de la ora nouă şi jumătate, a lui Heinrich Böll

în ea tot este pomenit un sport german care se pare că seamănă cu basebalul

de-a lungul întregii cărţi traducătorul a reuşit totuşi să-i dea un puternic iz mioritic prin folosirea termenului oină (cum care oină? sportul naţional românesc despre care, într-un filmuleţ fantezist ce circula în mediul virtual, se spune că stă la baza basebalului)

nu mă deranjează prea mult oina germană

ci preocuparea mea e legată de alt aspect

am făcut 9 ani educaţie fizică (dintr-a patra până mi-am dat acel examen de maturitate)
în timpul ăsta am schimbat 4 profesori de sport
în fiecare început de an am fost pus să arunc mingea de oină
dar,
niciodată nu mi-au fost explicate regulile acestui sport cu care ne mândrim atât

căci presupun că implică mai mult decât aruncarea unei bile şi măsurarea distanţei

No comments: