Monday, July 9, 2007

Obiceiuri proaste romanesti

Am ajuns si eu in State ca tot studentul care pune botul la propaganda "work and travel" si am intrat in contact cu aceasta cultura superioara.
Am avut astfel ocazia sa vad cu ochii mei celebrele case de suburbie...normal cu doua usi la garaj...de asemenea tot normal e si faptul ca americanii nu-si tin automobilele in ele...in garaje se tin o barca si eventual alte maruntisuri...masinile stau pe peluza...nu 1 nu 2 ci cate 3-4...si in week-end americanul de rand iese (a se retine faptul ca iese) in fata casei si le spala...eventual mai ruleaza putin motorul sa-i aminteasca unui vecin mai amarat ca ale lui au mototul cu 12 cilindrii...
In rest americanii sunt foarte stresati, eu as putea sa-i evoc din memorie pe toti pietonii pe care i-am vazut...si desi in statul New Jersey sunt construite pe autostrazi piste speciale pentru practicantii de jogging si biciclisti...eu as putea sa-i enumar din memorie pe absolut toti practicantii de jogging, cat despre biciclisti acestia nu sunt americani sunt excahange students...o mana de jamaicani si rusi...ajunsi prin jocurile hazardului in aceasta localitate tipic americana...
De ce relatez toate aceste lucruri...nu stiu...poate ca din cauza ca ajuns in U.S.A. inainte sa-mi lipseasca absolut tot de acasa (si imi lipsesc o multitudine de lucruri din tarisoara mea) mie mi-au lipsit pietonii.
Da...umilii pietoni...senzatia aia pe care o ai pe care o ai cand te pierzi in multime...cand simti ca printr-o simpla plimbare te poti afunda intr-un anonimat total...
Nu aici in State e altfel...daca esti nebun sa mergi pe jos, esti brusc si regele trotoarelor...daca in modcu totulipotetic te intalnesti cu un american acesta dezorientat nu stie ce sa faca si speriat se da la o parte...si te priveste cu o oarecare veneratie...caci vede ca tie spre deosebire de el nu ti s-a stricat masina...tu esti un pieton...
Cine stie poate ca americanii sunt niste frustrati care au nevoie de protectia invelisului de otel al unui autovehicul pentru a se simti in siguranta.

No comments: