Thursday, July 5, 2007

In cautarea acelui American Dream

Si eu ca si multi alti tineri naivi am apelat la un moment dat la serviciile unei firme oarecare pentru a ajunge pe taramul fagaduintei caci toti trebuie sa ne traim American Dream-ul.
Tot programul este interesant, dai peste 2000 de dolari si vii in state si muncesti 3 luni in servicii pe slujbe pe care un american respectabil nici macar nu le ia in considerare si daca ai ceva noroc "iti scoti banii" (daca poate fi vorba de scos banii...eu unul nu pot privi banii bagati ca pe o investitie iar salariul obtinut ca pe un castig, caci banii care ii castigi ii primesti totusi pentru munca pe care o depui...ar fi mai corect de zis daca ai noroc iti acoperi cheltuielile)
E o experienta "grozava" in care ai ocazia sa munceti si sa calatoresti...cica...
Problema este totusi ceva mai complexa...americanii au motive intemeiate sa angajeze studenti din lumea a treia pentru summer job-uri...pentru a intelege trebuie sa vedem cine munceste de obicei in servicii pe posturile astea...
Da sunt slujbe obisnuite ale mexicanilor, ale cubanezilor si tot asa...si vara cand ar avea posibilitatea sa faca ore suplimentare (din cauza extra traficului) patronii lor aduc studenti (care isi valorifica cunostintele acumulate in facultati prin supermarketuri, benzinarii si fast-food-uri)...
Toti acestia ajung sa-si traiasca visul american pe seama mexicanilor, care au mai multa nevoie de acest job...au nevoie de bani pentru a-si intemeia un camin sau pentru a le trimite bani unor rude sarmane din tara...
Simt nevoia sa ma ridic sa strig impotriva a ceea ce se intampla...dar strigatul meu e plin de ipocrizie...caci nu mai departe de cateva ore am sa merg sa muncesc iar din timpul mexicanilor...caci nu-i asa am nevoie de bani sa ma intorc acasa
Tot ce pot face este sa-mi iau angajamentul ca nu am sa ma intorc aici sa le traiesc visul american...

4 comments:

puisorul cufurit said...

Tovarase... Sunt alaturi de tine. Te respect pentru ca ai ridicat glasul si te-ai facut auzit, macar in cercul nostru de prieteni. Traiasca partidul, jos imperialistii!!!

baobab said...

Eu sugerez sa o iei ca pe o expeienta,sa o adaugi in desaga intelepciunii.Multi ar dori sa fie si ei in goana implinirii visului american

miclowan said...

ca pe o experiență o iau. am trecut acum de șocul cultural inițial și nu regret că am venit aici.

Anonymous said...

mexicanii e gunoaie care vor sa ia lo0curile de munca ale americanilor onesti si muncitori
trebuie descurajati prin orice metoda