Sunday, September 2, 2007

America vs România - cumpărături în mediul virtual

Încă de acum câțiva ani, când internetul a devenit o constantă în viața mea, eu m-am orientat spre magazinele virtuale...la început, timid, mi-am comandat câte o carte, apoi am căpătat încredere și am achiziționat și alte produse. Relația dintre mine și magazinele on-line din România a decurs bine și rar de tot mi s-a întâmplat să mi se anuleze o comandă din cauza terminării unui stoc.
Ajuns în America am vrut să profit de experiența de acasă și de varietatea mai mare de produse din lumea virtuală așa că m-am pus pe făcut comenzi...și am tot făcut...
Trecând peste faptul că la mai toate comenzile vedeam ceva de genul...no sale taxes, except NJ...am mai pățit ceva interesant...din cele 10-12 comenzi pe care le-am făcut mi-au fost anulate 4...așa că eu mă întorc acasă și fără media player, și fără proiector video, și fără carduri, etc
Interesant e însă modul în care ești tratat...nu zic că toate magazinele sunt la fel, dar..
Să exemplific...
Comand un media player, îmi vine mail-ul de confirmare, mi se iau banii de pe card, și...mă pun pe așteptat...după vreo 15-16 zile, puțin impacientat scriu și eu un mail să aflu ce mai fac băieții...și aflu...comanda a fost anulată, și pentru mai multe informații sunt direcționat către alt departament. A doua zi, după ce mă mai calmez, scriu un nou mail...si primesc răspuns că departamentul anti fraudă mi-a anulat comanda...și dacă vreau să aflu mai mult să sun la alt număr...
Cu proiectorul video a fost ceva mai bine (e vorba de alt magazin virtual)...m-au anunțat după 3 zile din proprie inițiativă că am avut probleme cu departamentul anti frauda...
Când am vrut să comand carduri de memorie nu mi-au recunoscut cardul bancar.
Comanda de cameră foto mi-a fost anulată pe motiv că nu aș fi avut bani pe card (deși ei sunt acolo).

P.S. Nu pot să nu mă întreb de ce anume par suspicios departamentelor anti-fraudă?

P.P.S. Remarc, cu oarecare surprindere, un exces de birocrație aici în fieful liberalismului.

1 comment:

Lyna said...

cine stie poate au angajate persoane cu puteri paranormale si le-au spus ca ai potential in a excela in domniul fraudelor . :)) de ce sa riste ?