Tuesday, September 4, 2007

Post cu tentă serioasă...despre manageri

Problema care mă frământă de vreo două zile este...cât de mult trebuie să știe un manager despre afacerea pe care o coordonează.
După cum m-au învățat pe bănciile facultății există trei categorii de manageri, respectiv de vârf, mijloc și linie.
Acum ar fi absurd să am pretenția ca un manager de vârf să știe fiecare detaliu tehnic al afacerii. De asemenea nu pot să cer cuiva din middle management să știe fiecare element din departamentul său...
Dar cred că nu cer prea mult cînd vreau ca un manager de linie să știe tot ceea ce realizează echipa lui.
Și atunci...
Exemplu de la fast...
Noii manageri, veniți acum două săptămâni, au fost luați de la zero...și în prima săptămână au fost tăcuți, oarecum speriați...puneau o grămadă de întrebări...executau totul cu stângăcie (nu că nu ar fi ceva normal)...și tot așa...
În a doua săptămână însă, placa s-a schimbat, iar ei au început să pună în practică scheme de coordonare a echipei învățate prin școli înalte.
Acum să ajung și la problema de management care mă frământă.
Este vorba de autoritate.
Eu unul mi-am mușcat buza să nu pufnesc în râs când l-am auzit pe E. zicându-mi ce să fac...l-am refuzat și el s-a adaptat situației cerându-mi sfatul cu privire la persoana pe care să o nominalizeze pentru sarcina respectivă...:(...am sacrificat un rus.
Și continui să-i subminez autoritatea căci știu că încă nu e bine înfipt în lumea fast-food, sau cu alte cuvinte știu că mă pricep mai bine decât el.
Având în vedere că până și eu am mai multă autoritate ca el printre fast food workeri mă întreb dacă nu este cumva prematură exercitarea atribuților manageriale de către acesta.
Nu ar fi trebuit să fie ținut încă o perioadă în probe? Nu ar fi fost mai bine să fie promovat cineva din rândul muncitorilor? Nu ar fi meritat mai mult posturile de manageri muncitorii care au câțiva ani de experiență în spate și știu să facă totul în fast? În definitiv unii dintre aceștia au statut de lider în zonele în care activează...
Mai ști poate s-a făcut puțin head haunting pentru a-i aduce pe dromader și pe E.

1 comment:

Lyna said...

ai dreptate :)) .. daca vrei revolutie in fast-food te sustin moral :)) .