Wednesday, October 10, 2007

Bere adevărată

Eu unul m-am săturat să tot aud de la aşa zişi experţi în băutură de faptul că berea produsă la Suceava ar fi una proastă, amară şi de nebăut.
În consecinţă mă văd azi obligat să mă ridic în apărarea berii sucevene (fie ea Suceava sau mult regretata Solca).
Contestatarii mei să stea liniştiţi...nu fac asta din cauză că înaintaşi de ai mei au lucrat la fabrica din Solca, sau din cauză că bunicul meu a contribuit la punerea în funcţiune a celei din Suceava...nu acţionez convins de faptul că acestea sunt cele mai sănătoase beri din România.
Aşa...
Acum câţiva ani a existat un proiect al unui parlamentar din judeţul Suceava care cerea reducerea taxelor pentru aceste două fabrici.
Din nefericire proiectul s-a pierdut pe undeva prin rafturile prăfuite ale Casei Poporului, fără a primi un vot favorabil.
În ciuda regretelor nu pot să nu scot în evidenţă elementele pe care se baza acesta.
Astfel...
Reducerea de taxe nu era una pe motive de genul Suceava zonă defavorizată ci era fundamentată pe faptul că aceste două fabrici erau ultimile care mai produceau după metodele tradiţionale.
Astfel spre deosebire de celelalte fabrici din ţară care utilizează fermentaţia pe verticală (ce durează 5 zile) aici prin metoda fermentaţiei pe orizontală procesul dura (90 de zile în cadrul fabricii de bere din Solca şi 45 de zile la cea din Suceava.
Ce pot să mai spun, decât noroc...

P.S. Se observă pe eticheta de la Solca un termen de valabilitate de 9 zile...şi asta după ce a ocupat 90 de zile cazanele de fermentare

No comments: