Tuesday, October 16, 2007

Din nou despre marketing (sau analogii de copil retard)

Am avut azi o discuţie cu o persoană, care mi-a spus că presimte că am să lucrez în domeniu (şi asta deşi eu nu pierd nici o ocazie să mă plâng de el, şi să anunţ că odată cu facultatea am să o termin şi cu marketingul)
În fine, ca în cele mai multe din posturile mele şi în acesta am să fac referire tot la mine.
Astfel eu unul, după cum se poate deduce şi din rândurile de mai sus, sunt student la o facultate cu profil economic, la specializarea marketing.
Înainte să ajung aici auzisem tot felul de poveşti...a lucra în marketing înseamnă să fi mereu interactiv, să-ţi utilizezi la maxim creativitatea, să creezi identitate (de produs nu?), să identifici noi pieţe, să lansezi produse, şi tot aşa. (poate trebuia să mă aştept ca imaginea specializării să fie "uşor" cosmetizată)
Acum ceva mai experimentat pot să-mi expun şi eu părere, foarte pe scurt, cu privire la ce înseamnă să fi creativ în domeniul ăsta.
Astfel întâi o categorie de mkteri, cei din research îţi delimitează locul de joacă (sau îţi identifică piaţa, caracteristicile ei...altfel spus îţi construiesc pereţii capitonaţi între care ai voie să te joci)
Apoi alţi mkteri, eventuali ai firmei care te-a contractat îţi transmit tot felul de cerinţe şi particularităţi ale produsului pentru care trebuie să fi creativ (sau îţi croiesc cămaşa, cu mâneci lungi să le poţi lega în orice parte a corpului)
De acum eşti liber să fii creativ...ai voie să fugi cât vrei printre pereţii capitonaţi, ţi se permite să desenezi(dacă scapi din cămaşă), să cânţi, să plângi, să spui poezii...

2 comments:

Pseudo said...

pai da..cousin itt ,e o adaptare :))

Lyna said...

:)) .. tu ar trebui sa dai brosuri cu ce inseamna sa lucrezi in marketing ai salva omenirea .