Monday, October 29, 2007

Concepte perimate (din nou probleme de învăţământ)

În cei 15 ani de şcoală pe care i-am lăsat în urmă (mult doamnă, mult) m-am confruntat nu numai cu probleme de genul caietului cu expresii frumoase, antologiilor de comentarii originale, lecţiilor care se cer memorate (doamne fereşte să explici prin propriile cuvinte) ci şi cu problema unor concepte care s-au perimat prin suprautilizare.

De exemplu frecventând cursurile unei facultăţi cu profil economic am parte, frecvent, de mai multe concepte specifice...dar parcă nimic nu mă irită mai tare decât Piramida Nevoilor lui Maslow. Întrebarea, la începutul câtor cursuri am întâlnit-o, nu are răspuns.

Acum am ajuns în stadiul în care când intru în posesia unui nou manual tremur la ideea că după introducere am să dau de piramida panaceu a tuturor problemelor economice.

No comments: