Wednesday, August 29, 2007

Despre mine, bere și America (sau un blog mult prea lung)

Eu mărturisesc acum deschis...sunt băutor de bere (spre dezamăgirea rudelor care îmi citesc blogg-ul și care mă credeau ușă de biserică) și vara asta, venind aici, în țara asta a nimănui, am văzut cum relația dintre mine și această băutură este compromisă.
Da, ajuns aici în New Jersey de parcă nu era suficient că în statul acesta sunt cele mai mari taxe m-am mai lovit de o problemă băuturile cu un oarecare conținut de alcool sunt vândute doar la liquior store....și normal toate cele trei liquior store-uri pe care le-am descoperit sunt la cel puțin 20 de minute de pedalat de mine
De parcă nu ar fi de ajuns că berea e desconsiderată aici și îi este răpit statutul de aliment (ceea ce înseamnă că trebuie să plătesc taxe pentru ea) mai am și probleme din cauza distanței.
Experimentând pe propria-mi piele am descoperit o bere mulțumitoare pe termen scurt (nu aș transforma-o în berea mea de suflet pentru nimic in lume) și anume Miller (e ciudat nu?...80% din studenții care vin aici se opresc la Corona...pe care pe mine personal mă lasă rece, căci îi lipsește savoarea unei beri tradiționale).
Pauză pentru poze...



Bun, deci aici în State, după ce am reușit să trec peste problema deplasării la Liquior Store-uri (cu ajutorul Bolidului) am descoperit o bere pe care am găsit-o acceptabilă din punct de vedere al raportului calitate-preț...Miller...dozele care se pot observa și în imagini (în număr de 30) costă 13.9 dolari adică mai puțin de 1.1 lei grei/buc.
Și dacă tot am ajuns la capitolul doze...citez ”berea la cutie e de gașcă”...ei pe naiba...berea la cutie nu e bună...o prefer oricând la sticlă...berea la cutie are un ușor gust de metal...mare păcat...dar pe bicicletă nu mă încumet să car sticle...nici nu mă miră că în două trei state din UE a fost interzisă vânzarea berii în doze de aluminiu...doar în România ea e de gașcă...marketingul își spune cuvântul, nu?
P.S. Și acum așa ca la final să vorbesc despre cea mai mare perversitate din SUA, da...aici există bere light...doamne....unde e farmecul unei beri...dacă nu poți să faci burtă de la ea?

12 comments:

Lyna said...

chiar .. unde e ? :)) .. in familia mea alcoolul e un aliment zau .. am crescut la tara pana la 6 ani .. bunici chesyii trestii .. si zau daca beau ei ceva imi dadeau putin si mie " sa nu mor de pofta" acum .. ca am mai crescut .. nu-mi mai dau putzin .. imi dau toata sticla .. nu mi s-a aprut niciodata ca trebuie sa beau oribil de mult sa nu mai stiu ce fac .. dar acolo o berica mica nu strica :)) . primul lucru pe care il vei lua cand vii in romania va fi o bere ? :)) .

miclowan said...

da o bere...mă opresc pe prima terasă aglomerată...că nu am avut parte de așa ceva aici, și îmi lipsește

baobab said...

acum zi sincer...nu e Stejarul nostru mai bun? :))

miclowan said...

le-aș da pe toate pe-un Stejar...aia da bere, preferata mea din țară...păcat că în Iași se găsește doar în anumite localuri

baobab said...

thank God here in Brasov we have plenty :D! e ironic faptul ca trebuie sa ajungi in tari straine ca sa apreciezi unele valori romanesti

miclowan said...

am apreciat-o din prima zi din prima zi în care am cunoscut-o pe o terasă din Rădăuți...undeva la mijlocul lui iunie 2006...apoi din octombrie am căutat-o disperat prin Iași...dar n-am mai întâlnit-o până prin martie (grele luni)

baobab said...

eu m-am imprietenit cu ea in decembrie anul trecut,mai exact de ziua Romaniei,in club Underworld din Bucuresti...care azi,din nefericire,nu mai exista :(..ow..si tot acolo am dat in premiera peste Zana Verde ;;) (this is the last comm,I'm goin' to bed now)

miclowan said...

Zâna Verde?...ok, deci trebuie să mă întorc în țară...trebuie să o cunosc și eu

baobab said...

ever heard of absynth ;;)?

miclowan said...

:( da...mi-a fost arătat, am ținut sticla în mâna, avea un număr ridicat de grade...dar nu a fost desfăcut...:(

baobab said...

sa ai sticla in mana...si sa o lasi...nedesfacuta!?! deeply sad :(

miclowan said...

știu...foarte trist...dar na...nu puteam sa distrug karma vitrinei...dar, într-o bună zi am să-mi iau rucsacul jerpelit în spate și am să plec în căutarea lui